duminică, 21 noiembrie 2010

Posetele Ioanei - Geanta mica cu torsade






























Gentuta este lucrata dintr-o lana amestec (50% lana, 50% acril) si am folosit firul dublu. Am inceput-o de la o margine de sus, cu torsadele din margini de 4 ochiuri si cele din mijloc de 6 ochiuri, dupa ce am lucrat cam 7-8 cm am crescut cate doua ochiuri intre torsadele late , am mai lucrat ceva, iar cand aproape am ajuns la lungimea pe care o vroiam finala am mai crescut cate doua ochiuri de o parte si de alta a torsadelor mici. Apoi am lucrat cam 3 cm punct lenes ( pentru fundul gentutei) dupa care am continuat cu o fata simetrica ( adica acolo unde am crescut inainte, acum scadeam cate doua ochiuri) Dupa care, pentru lateralele gentii am ridicat din fiecare parte ochiuri din zona lucrata in punct lenes si am lucrat in punctat lenes atatea randuri cate lucrasem la fiecare fata ( am numarat pe marginea lucrului). Apoi am cusut lateralele si, pentru ca la mine difera destul de mult randul de inceput fata de cel de sfarsit am lucrat cu croseta punct de lant simplu de jur imprejurul deschizaturii.
Curelusa e crosetata simplu pe 3 randuri, iar gaicile le-am facut tot din lantisor, cu croseta.
Pentru manere de genul asta, snururi, etc.. impletite, e o tehnica,numita i-cord.
Am invatat multe tehnici vazand filmulete pe youtube, dar mi-a luat ceva pana sa pot face abstractie de faptul ca majoritatea americancelor impletesc tinand ata pe dupa degetul de la mana dreapta si infasoara ata in sens invers pe andrea.
Cu doua andrele pt ciorapi - montezi 3,4 , 5 ochiuri , lucrezi jerseu fata, iar cand ajungi la capat, nu intorci lucrul, impingi ochiurile din nou spre celalalt capat al andrelei, muti andreaua cu ele din mana dreapta in mana stanga, treci ata prin spate si lucrezi din nou jerseu fata ( se lucreaza toate ochiurile - fara ochi de margine).
Torsadele ca sa iasa in evidenta, sunt marginite de ochiuri lucrate pe dos. Deci doua trei ochiuri pe dos, 6(sau 4 , sa fie numarr par) ochiuri pe fata, si iar doua trei ochiuri pe dos. Dupa 4 , 6 randuri (depinde de cat de strans incolacita vrei sa fie) , lucrezi asa - ochiurile pe dos, jumatate din ochiurile pe fata le iei pe o alta andrea (o a-3-a) le tii deoparte in fata sau in spatele lucrului ( in functie de ce sens - spre dreapta sau spre stanga - vrei sa aiba incolacitul) lucrezi cealalta jumatate a ochiurilor pe fata, treci ochiurile de pe cea de-a 3-a andrea la loc pe andreaua stanga, si le lucrezi normal, dupa care vin ochiurile dos. Principiul e ca se impart ochiurile in doua jumatati, si a doua jumatate o lucrezi inaintea primei jumatati.

Ioana Soare


mai multe informatii despre tricotat aici

Niciun comentariu: